Mesele zilei pot deveni o placere sanatoasa. Este important pentru noi sa ne mentinem un aspect placut, dar si o stare de bine si daca vrem sa evitam urmarile unei diete neadecvate, o idee buna este sa alegem mancare sanatoasa. Este o dovada de respect catre noi insine, in primul rand, sa vrem sa ne mentinem sanatosi. Dar ce inseamna asta si cum stabilim daca ceva este bun pentru noi sau nu?

Cum sa mancam sanatos?

Traim intr-o lume agitata, in care nu mai avem timp sa mancam sanatos. Mancam pe strada, in metrou, la birou, in pauza de 10 minute, si de multe ori asa numitele semipreparate, ori dam comanda de meniuri grele, despre care avem impresia ca sunt mai bune, pentru ca ne vor “tine de foame”. Cati dintre noi au timp sa stea sa savureze masa de pranz in tihna, consumand piept de pui la gratar cu legume gratinate? Sunt convinsa ca nu multi.

Se recomanda sa eliminam fast-food-urile, ori sa reducem considerabil poftele unei astfel de alimentatie. E adevarat ca multe dintre ele vand si salate, dar accentul se pune pe alimentele greu digerabile, cu ingrediente de multe ori necunoscute si multe arome artificiale. Astfel ca a manca la fast food este o pofta acceptabila doar la perioade mai lungi de timp, daca nu putem renunta complet.

Micul dejun este important, el ne da energie pentru ziua pe care o avem in fata, iar el trebuie sa fie bogat in fibre. Eliminarea mesei de dimineata reduce puterea de concentrare si abilitatile de rezolvare a problemelor. Astfel ca, daca ne gandim ca nu avem timp de mancat, putem sa ne gandim si ca muna din ziua respectiva nu va fi la fel de productiva.

Pranzul este si el o masa importanta, iar lipsa lui nu va duce in niciun caz la scaderea in greutate. Astfel ca daca tineti o dieta si va ganditi sa “sariti” peste aceasta parte a zilei, expertii ne spun ca “saltul” incetineste metabolismul, astfel ca pana la ora 3 vom consuma cel mai probabil dulciuri sau alimente cu grasime, pentru a ne suplini aportul de energie.

Inlocuirea mancarii cu pastilele de multivitamine sau suplimente alimentare iar nu este o idee buna. Desi vitaminele si mineralele sunt foarte utile organismului, pastilutele cu multivitamine nu pot inlocui energia data de grasimi sau proteine in organism. Si ele nu se vor a fi un substitut al alimentatiei. Asa ca o idee buna ar fi sa ne creem o dieta potrivita, naturala si mai ales benefica pentru corpul nostru.

Trebuie sa incepem sa consumam alimente cat mai naturale, legume, carne degresata, preferabil de pasare, evitand pe cat posibil combinatiile nerecomandate de nutritionisti, cum ar fi carnea si cartofii. Fructe, legume, cereale, toate sunt o alegere minunata pentru un inceput de zi sanatos. Acestea ajuta tranzitul intestinal si reduc riscul de diabet si boli de inima. Carnea o vom asocia cu legume, dar nu cu cartofi, iar cea mai recomandata este cea de pasare ori peste. Somonul este minunat la gust si foarte sanatos.

Retete simple si sanatoase sunt acum la indemana oricui, cu ajutorul internetului. Iar daca va faceti griji ca nu aveti aptitudini de bucatar, nicio grija! Nici nu trebuie. O masa naturala, sanatoasa poate fi si usor de preparat, intr-un timp foarte scurt. Iar daca mergem la fast-food, putem inlocui cheltuiala de acolo cu cea de la un restaurant, pe o ciorbita buna. Voua unde va place sa mancati?