Modul in care mancam alimente este la fel de important ca ceea ce mancam. Aceste 5 sfaturi simple despre alimente care analizeaza cum sa manance corect pot servi drept ghid si pot ajuta o persoana sa obtina cele mai bune beneficii din alimentele pe care le consuma.

Cat de mult sa mananci? – Mananca ca un yoghin si mistic

Studiile au descoperit ca creierul uman functioneaza cel mai bine atunci cand stomacul este gol. Cercetatorii au descoperit ca un stomac gol produce grelina, un hormon care transmite mesajul catre creier ca stomacului ii este foame. Interesant este ca acest hormon pare sa indeplineasca si alte functii. Grelina stimuleaza si mareste performanta hipocampului , regiunea din creier care se ocupa de invatare, memorie si analiza spatiala, mentinandu-ne atenti, activi si concentrati. Desigur, acest lucru nu implica faptul ca nu ar trebui sa mancam niciodata, ci mai degraba indica faptul ca ar trebui sa fim constienti de cat mancam. Yogi si mistic, Sadhguru , elaboreaza despre cum putem obtine cele mai bune rezultate din ziua noastra, optimizandu-ne consumul de alimente.

,,Nu ar trebui sa mananci tot timpul zilei. Daca ai mai putin de treizeci de ani, trei mese pe zi se vor potrivi bine in viata ta. Daca ai peste treizeci de ani, cel mai bine este sa-l reduci la doua mese pe zi. Corpul si creierul nostru functioneaza la maxim atunci cand stomacul este gol. Fiti constienti si mancati in asa fel incat, in decurs de doua ore si jumatate, alimentele sa iasa din punga stomacului, iar in interval de douasprezece pana la optsprezece ore, sa fie complet in afara sistemului. Daca mentineti aceasta constientizare simpla, veti experimenta mult mai multa energie, agilitate si vigilenta. ” – Sadhguru

Mestecati-l: Mestecati-va alimentele in mod corespunzator, joaca un rol important in digestie

Al doilea sfat alimentar pentru o alimentatie sanatoasa este ceva ce probabil l-ai auzit pe parintii tai spunandu-ti de un milion de ori in copilarie: mestecarea alimentelor corect joaca un rol important in digestie. Studiile arata ca pentru alimentele cu amidon, 30% din digestie se intampla cu saliva . Dupa masa, faceti o pauza de cel putin doua ore inainte de culcare. Digestia creste activitatea metabolica. Daca dormi intr-o astfel de stare, nici nu vei dormi bine, nici nu vei digera bine! In functie de ceea ce ati mancat, o mare parte din mancare poate ramane nedigerata daca dormi imediat dupa ce ati mancat.

,,In yoga spunem:,, Daca iei o bucata de mancare, trebuie sa o mesteci de douazeci si patru de ori “. Exista o multime de stiinte in spatele acestui lucru, dar, in esenta, un lucru este ca mancarea ta este pre-digerata in gura si nu va provoca oboseala in sistemul tau. Un alt lucru este ca, daca mesteci de douazeci si patru de ori, informatiile despre alimentele respective se stabilesc in sistemul tau si fiecare celula din corpul tau va putea incepe sa judece ceea ce este potrivit si nu potrivit pentru tine – nu in ceea ce priveste limba, dar despre ceea ce este potrivit pentru intregul sistem. Daca faceti acest lucru pentru o perioada de timp, fiecare celula din corp va avea educatie cu privire la ceea ce ii place si nu ii place “. – Sadhguru

De asemenea, este recomandabil sa evitati consumul de apa in timpul meselor. Bea putina apa cu cateva minute inainte de masa sau treizeci pana la patruzeci de minute dupa masa. Apa potabila poate fi lasata in picioare peste noapte intr-un vas de cupru. Acest lucru distruge bacteriile si energizeaza apa puternic . S-a constatat ca suprafetele de cupru testate in unitatile de terapie intensiva ale spitalelor (UCI) ucid 97% din bacteriile capabile sa provoace infectii dobandite in spital.

Mancarea potrivita pentru timpul potrivit: Mancati alimente diferite in diferite anotimpuri

Sadhguru elaboreaza traditia consumului de alimente diferite in diferite anotimpuri si modul in care aceasta practica ajuta corpul sa faca fata vremii in schimbare.

,,In India si mai ales in sudul Indiei, in timpul verii, mancarea este gatita intr-un fel, in timpul sezonului ploios intr-un alt mod si iarna in alt mod, in functie de legumele disponibile in acel moment si de ceea ce este potrivit pentru corp. Este bine sa aducem acea intelepciune si sa mancam conform nevoilor corpului si in functie de vremea sau clima in care traim.

De exemplu, cand vine decembrie, exista anumite alimente care produc caldura in organism, cum ar fi susanul si graul. Iarna, pielea se rupe de obicei, deoarece clima devine rece si oamenii nu folosesc in mod traditional creme si asa ceva. Deci, toata lumea manca susan zilnic. Pastreaza corpul cald si pielea curata. Cu multa caldura in corp, pielea ta nu se va rupe. Vara corpul se incalzeste. Deci, au fost consumate alimente racoritoare. De exemplu, in Tamil Nadu, ei mananca kambu (mei de perle). Aceste lucruri au fost rezolvate astfel incat corpul sa poata sa se adapteze pentru sezonul respectiv “. – Sadhguru

Bilant alimentar: importanta aducerii in dieta a unor legume, linte, leguminoase si mai multe tipuri de cereale

Numarul patru dintre sfaturile noastre despre cum sa mancati corect este unul destul de evident: mentinerea unei diete echilibrate. Dar nu trebuie sa va lasati prins in labirintul confuz de vitamine, carbohidrati, proteine   si ce nu, si incercati sa echilibrati totul. Sadhguru explica cateva elemente de baza care vor ajuta la mentinerea unei diete echilibrate. El analizeaza importanta aducerii in dieta a unor legume, linte, leguminoase si mai multe tipuri de cereale.